اخبار داخلی
شماره: 3338
1392/05/13 - 02:57
فعالیت های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ارتقا یافت

بانک میکروارگانیسمهای-مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با ارتقاء روابط بین المللی و با افزایش قابل توجه تعداد تاکسون های بومی و جدید معرفی شده که در مجله مرجع شناسایی و تاکسونومی میکروبی منتشر شده است توانسته نظر محققین سایر کشورهای جهان را به خود جلب نماید.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رییس مرکز در این خصوص گفت: افزایش انتشارات و اطلاعات در پایگاههای علمی سبب معرفی هر چه بیشتر مرکز به عنوان یک مرجع شناخته شده در زمینه ارائه خدمات شناسایی، فیلوژنی و نگهداری شده است. لذا این موضوع به صورت قابل توجهی نزدیک شدن به اهداف و راهبردهای مرکز را تسریع می نماید.
 
وی افزود: دستیابی به این مهم در حال حاضر شروع شده و شناسایی میکروارگانیسمها با همکاری محققان کشورهای الجزایر و هند در بانک میکروارگانیسمها در حال انجام می باشد. این دستاورد بین المللی باعث شده است که ذخایر ژنتیکی و زیستی سایر نقاط جهان وارد کشور عزیزمان شده و در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی نگهداری شود  تا جهت بهره برداری های گسترده در اختیار محققان تلاشگر کشورمان قرار گیرد.    
پایان مطلب/ 
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved